Pe o piata dominata de competitie, cu numeroase firme care se intrec in a le oferi clientilor cele mai bune produse si servicii, orice business cauta sa se bucure de cat mai multa incredere si credibilitate in fata clientilor. Si cum mai bine sa se bucure de asta daca nu alegand certificarea ISO?

Ce reprezinta certificarea ISO?

In ultima perioada, tot mai mult se aude cuvantul ”certificare ISO” in mediul de business, insa putini sunt cei care stiu de unde provine aceasta abreviere. ISO este un termen pentru ceea ce reprezinta Organizatia Internationala de Standardizare, institutia in masura sa emita standarde internationale, ce poarta denumirea generica de ”certificare ISO” sau ”ISO”.

Practic, certificarea ISO este o declaratie catre actionarii, angajatii si managementul unei companii, gratie caruia se doreste ca intregul business sa functioneze intr-un cadru prestabilit, astfel incat sa isi atinga obiectivele propuse.

In sfera obiectivelor pe care o companie isi doreste sa le atinga putem discuta de clientilor, obiectivele care se refera la productia companiei, obiectivele de mediu, etc. Practic, printr-o certificare ISO compania se angajeaza sa atinga obiectivele pe care si le-a stabilit, sa isi sporeasca credibilitatea in fata clientilor si a partenerilor de business, precum si increderea celor din exterior ca produsul sau serviciul pe care il ofera respecta cele mai inalte standarde de calitate.

Cum obtii o astfel de certificare?

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este jakv69ksRsvaVvYLcmaqsElatCZZcNov6vZf8Qy_hW0Q8angvzyaGWry2TTNci2xLktcBvqttILEtygTSZo0epTY7hAcp7ed9p752PJyuQyHxwQzZIOZrTAFiW4InRIJW85AS8Zn7EZKkE0ssiP8pZh5bGfGwo3F
In primul rand, orice companie care isi doreste implementarea unei certificari ISO trebuie sa contacteze o firma specializata, ce are drept obiect de activitatea furnizarea acestor tipuri de certificari. Compania acreditata va contacta firma care a facut cererea, apoi va trece la evaluarea sistemului de functionare si management. Iar dat fiind ca exista mai multe tipuri de certificari ISO, o companie poate primi unul singur (cum ar fi ISO 9001) sau mai multe.

Pe perioada procesului de evaluare, compania care isi doreste certificarea ISO va trebui sa prezinte informatii despre modul de lucru, administrare, relatia cu clientii actuali, dar si cum vad ei dezvoltarea acestora in viitor. Abia dupa ce au fost finalizate aceste etape, iar compania a indeplinit cerintele, abia apoi primeste certificarea ISO.

Care sunt motivele pentru care companiile isi doresc o astfel de certificare?

Potrivit specialistilor, companiile au o multime de motive pentru care isi doresc o astfel de certificare. In primul rand, certificarea ISO este un imperativ atunci cand o companie isi doreste sa evolueze, sa previna pierderile financiare, sa obtina contracte publice si sa castige licitatii.

Certificarea ISO 9001, spre exemplu, este standardul privind sistemul de management al calitatii intr-o companie; odata implementat, nici avantajele nu intarzie sa apara. Dintre ele enumeram:

Imbunatatirea relatiilor de business

Intr-un mediu concurential tot mai acerb, companiile isi doresc o strategie de management de succes. Practic, asta presupune imbunatatirea relatiilor de afaceri, iar acest lucru este posibil gratie certificarii ISO.

Relatii cat mai bune cu clientii

Ca director sau manager de companie, cu siguranta iti doresti ca afacerea ta sa aiba clienti potenti financiari, astfel incat sa te poti dezvolta si sa te bucuri de profit. Aici intervine avantajul standardului ISO 9001 – garantia seriozitatii firmei pentru potentialii clienti.

Un plus de credibilitate

Ca o companie sa reziste pe piata, aceasta are nevoie de clienti. In zilele noastre, acestia devin tot mai pretentiosi si mai atenti pe ce dau banii. Astfel, nimic nu trebuie lasat la voia intamplarii, mai ales ca firmele concurente vor profita de slabiciunile tale si te vor devansa, desi produsele sau serviciile pe care le oferi sunt net superioare.

Imbunatatirea imaginii companiei

Compania pe care o conduci sau reprezinti are nevoie de o imagine pozitiva, astfel incat clientii sa devina increzatori in produsele si serviciile pe care le oferi. Certificarea ISO ajuta la imbunatatirea imaginii companiei, iar de aici pana la succes nu mai este decat un pas.

O serie de beneficii interne

Certificarea ISO nu doar ca aduce beneficii pe plan concurential, dar imbunatateste si procesele si relatiile de munca. Astfel, angajatii vor fi obligati sa isi indeplineasca sarcinile rutiniere potrivit standardelor si normelor bine stabilite.