Orice companie care isi doreste sa isi imbunateasca managementul calitatii, astfel incat sa le ofere clientilor produse si servicii sigure, opteaza pentru certificarea de tip ISO. Una dintre cele cele mai cunoscute tipuri de certificat ISO este reprezentat de standardul ISO 9001.

ISO 9001, cunoscut drept Sistemul de Management al Calitatii (QMS), este cunoscut in intreaga lume, in momentul actual fiind peste 1 milion de business-uri care se bucura de acest certificat, din peste 170 de tari.

Practic, scopul ISO 9001, este acela de a furniza companiilor un cadru pentru construirea si implementarea sistemului de management al calitatii, cu scopul de a le furniza clientilor produse si servicii la cel mai inalt grad de calitate. De altfel, companiile care aleg acest tip de certificare trebuie sa faca dovada, periodica, a faptului ca pot mentine aceste standarde ridicate, cu scopul de a reduce in mod semnificativ produsele neconforme si rechemarile acestora.

Daca vrei sa ca business-ul tau sa fie vizibil pe piata si un brand de incredere, certificarea ISO 9001 te poate ajuta in acest sens! Un client care este multumit de serviciile unei firme este un client care va reveni ori de cate ori simte ca are nevoie. Astfel, fidelitatea clientilor este dobandita pe masura seriozitatii si calitatii oferite.

Ce vizeaza certificarea ISO 9001?

istockphoto 1316661857 612x612
ISO 9001 medal – conformity to standards icon – golden medal award with international quality management system guarantee emblem – isolated vector

Un certificat ISO 9001 obtinut de catre o companie demonstreaza urmatoarele:

  • Orientarea catre client;
  • Abilitati de leadership;
  • Implicarea angajatilor;
  • Abordarea proceselor;
  • Contextul organizational;
  • Imbunatatirea continua a gamei de produse si servicii;
  • Adoptarea deciziilor se face pe baza datelor concrete.

Care sunt avantajele de care o companie se bucura dupa ce a obtinut acest tip de certificare?

O certificare ISO 9001 ajuta companiile sa isi dezvolte si sa isi imbunatateasca performanta, dar si sa demonstreze ca respecta niveluri ridicate de calitate. Totodata, un astfel de certificat ajuta organizatiile sa:

  • Functioneze mult mai eficient;
  • Respecte cerintele statuare si normative;
  • Ajunga pe piete noi;
  • Identifice si gestioneze riscurile;
  • Ofere produse si servicii de calitate superioare, recunoscute la nivel national si international;
  • Se dezvolte prin largirea segmentelor de piata.

Ce este auditul si de ce este important pentru certificarea ISO 9001?

Ca o companie sa se bucure de o astfel de certificare recunoscuta la nivel international este important ca aceasta sa treaca printr-un audit. Auditul este, practic, o forma de evaluare eficienta a sistemului de management al calitatii sau a altor specificatii trasate de organizatie in cadrul sistemului calitatii.

Iata cateva tipuri de intrebari la care compania trebuie sa raspunda:

  • Organizatia deruleaza audituri periodice ale sistemului de management al calitatii?
  • Auditurile periodice evalueaza conformitatea sistemului de management al calitatii din cadrul organizatie fata de cerintele ISO 9001:2008?
  • Auditurile periodice evalueaza gradul de eficienta al implementarii si derularii sistemului de management al calitatii?
  • La planificarea programului de audit, organizatia ia in considerare statusul si importanta domeniilor care urmeaza a fi auditate si rezultatele auditurilor anterioare?
  • Exista o procedura documentata pentru inregistrarea rezulatelor si raportarea catre management?